120 km opgeschoten - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Pelgrimeren - WaarBenJij.nu 120 km opgeschoten - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Pelgrimeren - WaarBenJij.nu

120 km opgeschoten

Door: rudyennel

Blijf op de hoogte en volg Pelgrimeren

27 Augustus 2010 | Frankrijk, Parijs

Dag lieve mensen,

Bedankt voor alle reacties, ook voor ons leuk om te lezen.

De eerste 6 dagen hebben we een aardig eindje gewandeld en al veel meegemaakt.
Natuurlijk het afscheid, in eerste instantie een beetje door de week maar emoties kwamen er zaterdatoch wel bij, het gaat nou echt gebeuren, we gaan echt een paar maanden weg.
Dan de rit naar Brussel, een slechte nacht vanwege muggenaanvallen in het hotel in Brussel en megavroeg naar de luchthaven. Een voorspoedige vlucht naar Pau, Rugzakken reshuffel en gaan. We lopen net buiten de luchthaven, kijken elkaar aan en zeggen: en nou is het echt begonnen.
Een glooiend landschap, we lopen pal west. De eerste etappe is ongeveer 20 km, lekker zonnetje op de bol en in eerste dorp eerst maar zien of we brood kunnen kopen. Gelukkig is er een bakker open waar we ook lekker fris water kopen. We picknicken op een mooi uitzichtpunt en kijken uit in de richting waarin we de rest van de dag zullen lopen Onderweg maken we kennis met de gastvrijheid tov de pelgrim een ouder echtpaar nodigt ons uit om bij hun koffie te drinken, we krijgen er eigen gebakken taart bij en fris water mee, de man wijst ons de weg langs een route door het bos want het is erg warm in de zon
Tegen de avond komen we aan bij een klein kerkje de overnachting is in een kleine ruimte, wel met kookgelegenheid, alleen hebben we niks om te bereiden in het dorp is alles dicht geen restaurant of zo, gelukkig regelt de vrouw een opwarmmaaltje. De volgende dqgen lopen we gemiddeld 20 km. Het gaat op de kleine pijntjes na erg goed, leuke ontmoetingen met lokale bevolking en iedere keer weer een gastvrij onthaal ergens op de Camino
Vandaag dus eindelijk in Jean Pied, een rustdagje, we hebben vanmorgen maar 14 km gelopen en rusten lekker uit voor de zware dagen die hierna komen, over de pas naar Spanje naar Ronchevallle een pittige klim van een uurtje of 8 tot 10. Nou nu kap ik ermee, we hebben maar beperkte zendtijd op deze plek gekregen

Groetjes en tot volgende keer,

dikke huggggggggggggggggggg

Nelleke en Rudy

• 27 Augustus 2010 - 14:00

Gea:

Wat fijn dat jullie het zo naar je zin hebben, met een lekker zonnetje erbij (wat is dat) hier regent het pijpestelen wij zijn bijna weggespoeld.Leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie reis, veel succes verder en geniet ervan.
    Liefs Gea

• 27 Augustus 2010 - 14:16

Dick:

Gaandeweg zullen jullie wel leren op tijd inkopen te doen. Maar wat een gastvrijheid! Nog even.... en je bent de pas over en dan, dan zijn jullie op de goede weg.
    Groeten Dick en Hermien

• 27 Augustus 2010 - 15:48

Piet En Ria:

Fijn om te lezen dat het goed opschiet. Dankzij de trainingen die je achter de rug hebben. Met die zware klim voor de boeg had je misschien toch vaker de elterberg op moeten lopen op een dag. Wij gaan morgen ook richting zuiden. Het schijnt daar erg mooi weer te zijn. Groetjes en veilige voetstappen. Piet en Ria

• 27 Augustus 2010 - 15:59

Kim:

Zoo kijk een mooi eerst verhaaltje. Klinkt allemaal goed, en fijn dat het goed gaat ondanks sommige pijntjes dan;) maar daar komen jullie wel doorheen. Jaah nou is het zeker allemaal begonnen Succes met de pittige dagen die er nu aankomen!!

Xxx Kim

• 27 Augustus 2010 - 17:28

Mam:

Alles gelezen, fijn dat jullie het goed gaat.
    Doe het kalm aan en hou moed.
    Mam

• 27 Augustus 2010 - 18:55

Dory:

Nou wat leuk, jullie hebben al heel wat mee gemaakt en wat een gastvrijheid, dat is zeker heel fijn.
    Veel succes de komende dagen, het zal zwaar worden.
    Groetjes en zet hem op.
    Dory.

• 27 Augustus 2010 - 21:12

Nico:

Na een lange dag eens ff kijken of er al nieuws van jullie is en ja hoor ! Leuk om jullie enigzins te kunnen volgen al is dit voor mij dan nu languit op de bank!De gastvrijheid die jullie ervaren is geweldig! Geniet ervan, eet en drink goed en ik ben benieuwd naar jullie verdere belevenissen, groeten Nico

• 29 Augustus 2010 - 19:00

Ans&ronny :

Hoi broer zwager schoonzus,goed zeg !
    we denken aan jullie,hier alles goed-
    groetjes!

• 29 Augustus 2010 - 19:03

Klaas En Hedwig:

Net terug van 2 1/2 week Alpen en vol verwachting om jullie avonturen te gaan volgen!
    Wij wensen jullie suc6, bon courage en vele goede ontmoetingen op jullie lange pad!

Klaas en hedwig

• 30 Augustus 2010 - 10:58

Frans & Helma:

Hallo Nelleke en Rudy,

Niet alleen de start is begonnen maar ook de onverwachte gebeurtenissen. Jullie zullen nog veel beleven verwachten we. Hopelijk alleen maar mooie gebeurtenissen waar je later met veel plezier op terugkijkt. Wij wensen jullie veel sterkte voor de komende zware beklimmingen. Rudy, neem op tijd Nelleke bij de hand, want je zult elkaar nodig hebben. Succes.

• 30 Augustus 2010 - 16:04

Jose:

Hoi Ruud en Nel,

Gaat het nog goed met jullie? Op een paar blaren na of valt dat wel mee? Wij hebben vandaag al weer gewerkt en je weet al bijna niet meer dat je vakantie heb gehad. Sri Lanka is een mooi land. Vriendelijke mensen, hebben veel cultuur, veel verschillende natuur gebieden en hebben natuurparken bezocht met wilde dieren. Het eten is daar ook erg lekker zijn dus wel een paar kilootjes aangekomen. We zitten nu weer in ons dagelijkse ritme en hopen dat de extra kilootjes er dan ook weer snel afgaan. We blijven jullie volgen. Nog veel plezier.

Groeten Jose, Willy en Robbin

• 31 Augustus 2010 - 16:58

Tonnie& Annette:

Hallo,

Fijn dat het jullie goed afgaat. Het zeker een hele belevenis, erg indrukwekkend wat je zoal mee maakt en tegen komt.
    We hopen dat de klim inmiddels al goed verlopen is en het nog goed met jullie gaat. Hier hebben we erg veel regen gehad.
    Nou tot horens maar weer en veel succes verder.

Groet Tonnie en Annette