De voorbereidingen zijn gestart - Reisverslag uit Elten, Duitsland van Pelgrimeren - WaarBenJij.nu De voorbereidingen zijn gestart - Reisverslag uit Elten, Duitsland van Pelgrimeren - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen zijn gestart

Door: rudyennel

Blijf op de hoogte en volg Pelgrimeren

03 Februari 2011 | Duitsland, Elten

Nadat we vorig jaar een geweldige ervaring hebben mogen beleven op onze weg naar Santiago de Compostela hebben we regelmatig over het pelgrimeren, lopen, beleven van............... gesproken. Nadat we familie, vrienden en kennissen geknuffeld, gesproken en gezien hadden en een Dvd hadden gemaakt van Santiago hebben we een weekje in de Eifel rondgezworven. Dat moest zorgen voor een cooling down. Deze cooling down zou echter niet lang duren. Zelf wilde ik graag de route Portugese lopen van Lisabon naar Santiago. Nelleke hield zich in 1e instantie wat stil. In enig weekeinde zat ik wat de surfen op internet en belandde ik in een reisverslag van 2 Nederlanders die in 3 perioden liepen van Nederland naar Rome. Leek me hartstikke mooi , wel ambitieus, 2400 kilometertjes. Plots zag ik in 1 keer A4-tjes voorbij komen met informatie over de route naar Rome. Nelleke was ook op de 1 of andere manier terecht gekomen op een site die een pelgrimage naar Rome beschreef. Er is geen toeval.
De cooling down gaat nu direct over naar een warming up. We gaan het echt doen, we maken de "gratis" voetreis naar Rome. We plannen voorlopig even 3 perioden: 1e traject Elten - Thionville vanaf 16 mei 2011, 2e traject Thionville - Grand col St Bernard [ grens Zwitserland - Italië] vanaf 1e week augustus 2011, 3e traject Grand col St Bernard - Rome in het voorjaar 2012.
Tussendoor willen we nog wat [vrijwilligers]werk verrichten en korte vakanties doen.
We hebben er allebei veel zin in en gaan de komende tijd weer wat km's maken.
We ontmoeten elkaar wel ergens.

Nelleke en Rudy

• 03 Februari 2011 - 20:05

Wij Van De Hoek !:

Van wandelen lijken jullie geen genoeg te kunnen krijgen...
    Een gezonde bezigheid en je ziet en beleeft nog eens wat. Wij wensen jullie een goede voorbereiding, wederom een fantastische reis (in ALLE etappes !) en reken maar dat we jullie weer volgen !

Groetjes, sterkte en liefs van
    WIJ van de hoek.....

• 04 Februari 2011 - 08:43

Gea:

Dat gaat weer een geweldige loopreis worden, ik blijf jullie weer volgen natuurlijk. Veel plezier bij de voorbereidingen.

• 04 Februari 2011 - 09:43

Annette:

Dat wordt weer een leuke onderneming.
    Aangestoken door het wandel virus, ik ga jullie zeker volgen.
    Ik wens jullie een behouden reis, geniet er weer van maar kom zeker weer goed thuis.

Gr. Annette

• 26 April 2011 - 19:26

Hermien En Dick:

Nelleke en Ruud heel veel succes met het eerste gedeelte van jullie wandeling.

• 10 Mei 2011 - 08:48

R.cortenbach:

wat een prestatie,hier op kan ik alleen maar zeggen geweldig, zou ik ook graag willen doen.gewoon blijven doen zolang je nog kan .succes verder en beste wensen !selamat jalan !

• 15 Mei 2011 - 08:40

Piet En Ria:

Hoi wandelaars,
    Heel veel succes en plezier met jullie 1e etappe naar Rome.
    Helaas kunnen wij jullie niet uitzwaaien maar wij denken aan jullie.
    Groetjes van ons